VEELGESTELDE VRAGEN
Zie hier een overzicht van alle veelgestelde vragen. Staat jou vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
Elke moderne auto is een complexe computergestuurde machine. De verschillende componenten zijn via kleine computers, zogenaamde control units, met elkaar verbonden en zo geprogrammeerd dat je de uitrusting van het voertuig kent en ermee kunt werken. Als u bijvoorbeeld een achteruitrijcamera aansluit, wordt deze niet weergegeven in de MMI (Multi Media Informatiesysteem) omdat de besturingseenheid niet correct is gecodeerd of weet niet dat hij een achteruitrijcamera heeft. Coderen is echter niet alleen interessant na aanpassing. Codering maakt het ook mogelijk om extra functies toe te voegen die niet waren besteld toen het voertuig werd geconfigureerd. Dankzij de codering kunnen bijvoorbeeld de richtingaanwijzers worden geactiveerd als er mistlampen zijn geïnstalleerd of de verkeersbordherkenning worden geactiveerd als er een waarschuwingssysteem voor het verlaten van de rijstrook is geïnstalleerd, waarvoor dezelfde camera nodig is.
Aangezien dit sterk afhankelijk is van de uitrusting van uw voertuig, kan er geen algemene informatie worden gegeven. Wij vragen u direct contact met ons op te nemen.
Voor het coderen maken we altijd een back-up en slaan deze intern op in je klantprofiel. Dit betekent dat de codering zonder problemen ongedaan kan worden gemaakt.
Ja. We bewaren alle back-upbestanden minimaal 5 jaar op onze server. Ongedaan maken is de eerste 6 weken na het coderen gratis en kost daarna een vast tarief van €30,-. Het maakt niet uit of er één of tien coderingen ongedaan gemaakt moeten worden.
In de meeste gevallen kunnen Apple CarPlay en Android Auto (AppConnect, SmartLink of Audi Smartphone Interface) softwarematig worden ingeschakeld zonder extra hardware. Er zijn gevallen waarin de USB-aansluiting moet worden vervangen, omdat niet alle USB-aansluitingen kunnen communiceren met Apple-apparaten.
Dit is afhankelijk van de huidige apparatuur. In principe is achteraf inbouwen mogelijk voor alle voertuigen die af fabriek ook met een virtuele cockpit kunnen worden besteld. Er zijn gevallen waarin de rekeneenheid van de MMI moet worden vervangen omdat deze niet over alle benodigde aansluitingen beschikt.
Inbouw achteraf is in principe mogelijk voor alle voertuigen die ook af fabriek met een MIB2 besteld kunnen worden.
Ja. Wij gebruiken alleen originele onderdelen.
Ja. Bij elke ombouw geven we 2 jaar garantie op de onderdelen die we installeren.
VCDS
Aanpassingen
Wilt u aanpassingen in uw Volkswagen, Audi, Seat of Skoda zoals bijvoorbeeld gordelpiep activeren of juist de-activeren, bochtenverlichting aanzetten, Coming Home/Leaving Home aanzetten? Wij beschikken over een VCDS / VAG-COM waarbij we alle ”verborgen” opties kunnen instellen, activeren of deactiveren. Ook DVD/TV vrijschakelen behoort vaak tot de mogelijkheden. Zie hieronder een aantal voorbeelden:

MIB2
Updaten & Vrijschakelen
Het vrij schakelen van het MIB systeem zorgt ervoor dat het systeem alle functies heeft zoals: App-Connect, Spraakbesturing en Sport Performance Monitor. Daarnaast is het bij ons ook mogelijk om Component Protection te verwijderen. Daarnaast kunnen wij ook de Software updaten van je MIB, dit zorgt ervoor dat je systeem vaak stabieler en sneller aanvoelt. Wil je meer informatie of ben je geïnteresseerd? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

CONTACT
Heb je een specifieke vraag en/of wil je meer info over onze mogelijkheden?
Neem dan contact met ons op!